Inventura imovine u vrtiću ili školi

Inventura imovine u vrtiću ili školi

14 prosinca, 2021

Kraj godine već je tradicionalno period kada se provode inventure odnosno popis sve imovine. Jedna od kategorija u kojoj smo se posebno specijalizirali i radimo tijekom cijele godine je Inventura osnovnih sredstava. Tako je i zadnji projekt koji smo radili u dječjem vrtiću u Delnicama. U konkretnom slučaju odgovorna osoba ustanove utvrdila je da u prijašnjem mandatu nije vođena točna evidencija te u cilju transparentnog upravljanja krenuli smo u projekt izrade nove baze imovine, označavanje barkod naljepnicama i utvrđivanja stvarnog stanja imovine sa kojom ustanova raspolaže.

U nastavku ću dati nekoliko važnih informacija sa kojima se susreći moji klijenti upravu kod popisa osnovnih sredstava.

1. Zašto trebamo provesti inventuru

Sukladno Zakonu o računovodstvu postoji zakonska obveza popisa cjelokupne imovine i izvora vlasništva minimalno jednom godišnje. Naravno u interesu svakog vlasnika je da zna sadržaj i vrijednost imovine kojom raspolaže. Osnovna sredstva su jedan dio obveza popisa, a spadaju u kategoriju dugotrajne imovine

2. Kako najjednostavnije provesti popis

Prilikom kupnje osnovnih sredstava, najjednostavniji način je da svakom osnovnom sredstvu dodijelimo inventarni broj koji onda povezuje osnovno sredstvo u stvarnosti sa podatkom u poslovnim knjigama. I u tom slučaju popis se provodi brže i jednostavnije – pripremi se tim, popisne liste i izvrši popis. Ukoliko posjedujemo barkod čitače, tada je popis još jednostavniji.

No praksa mi je pokazala da to baš i nije tako.  U poduzećima gdje nije jasno definiran način vođenja imovine, nakon kupnje namještaja, opreme ili strojeva, vrlo često ostane evidentirana samo na računu dobavljača te se kao takva prenese u poslovne knjige.  S godinama takav način vođenja gubi na točnosti pa je ključno  dobro prepoznati nedostatke što prije te napraviti takozvanu nulti inventuru i kreirati bazu osnovnih sredstava.

Kako to radimo?

  • Potrebno je doslovno fizički popisati i evidentirati svako osnovno sredstvo koje se nalazi u tvrtki – fizički zahtjevno, ali drugačije ne ide 😊
  • Definirati što je sve predmet popisa, način označavanja i opisa, povezivanja sa lokacijama (ured, kat, skladište,…)
  • Unaprijed je potrebno definirati izgled inventurnog broja, najbolje barkod naljepnice kako bi sljedeća inventura bila jednostavnija i brža
  • Definirati način evidencije osnovnih sredstava koja su pod vodom, zemljom, u zraku ili na nekom trećem nedostupnom mjestu – da, postoji način kako se i to rješava 😊
  • Nakon izvršenog fizičkog popisa, unijeti podatke u sustav. Ukoliko baza nije postojala to je jednostavno, no vrlo vjerojatno imamo neki podatak iz knjigovodstva i u tom slučaju potrebno je napraviti usklađivanje starih i novih podataka – dio koji baš ne veseli, ali je nužan
  • I za kraj – definirati proces nabave i evidencije osnovnih sredstava za ubuduće – odgovornost, obveze, komunikacija, tijek aktivnosti i sl.

Često me pitaju čija je odgovornost vođenja osnovnih sredstava – najčešće su to odjeli ili općih poslova ili financija, ponekad nabave, a pojedine tvrtke imaju i odjele upravljanja nekretninama i imovinom. No bez obzira tko je odgovoran, u interesu svakog direktora/vlasnika da ovaj proces ima jasno i dobro definiran.

Vrtić sa početka priče sada ima točnu evidenciju namještaja opreme i strojeva, označene sa barkod naljepnicama te je odgovorna osoba sigurna u stanje imovine kojom ustanova raspolaže i za koju odgovara. Ukoliko i vi želite imati točnu  evidenciju i inventuru osnovnih sredstava, obratite nam se s punim povjerenjem!

Autor: mr.sc. Nataša Cikač, konzultantica za nabavu i lanac opskrbe

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER

Saznajte termine sljedećih edukacija i savjete iz područja nabave, lanca opskrbe i inventure

    Klikom na gumb Pošalji dajete suglasnost da Cronata d.o.o. na Vašu email adresu šalje obavijesti te u tu svrhu pohranjuje Vaše podatke do opoziva.

    Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda webstranice slažete se s uvjetima korištenja. Za više informacija pročitajte našu <a href="https://www.inventure.com.hr/politika-privatnosti/" target="_blank">politiku privatnosti</a>.

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close